Regularna terapia pedagogiczna, czyli oddziaływanie na przyczyny (tj. zaburzone analizatory, funkcje, ich integracja) i przejawy trudności w uczeniu się. Pomoc w zakresie dysleksji, dysgrafii, dysortografii (a więc problemów np. z: czytaniem, pisaniem, myleniem podobnych liter, stosowaniem reguł ortograficznych, rozumieniem czytanego tekstu, niskim poziomem grafomotorycznym, koncentracją uwagi, pamięcią) uwzględniająca opracowanie indywidualnego programu terapeutycznego. Częstotliwość spotkań jest dostosowana do indywidualnych możliwości dziecka i jego potrzeb.
 
Terapia pedagogiczna jest skierowana do:
– dzieci o nieharmonijnym/wolniejszym rozwoju
– dzieci przedszkolnych z grup ryzyka dysleksji (dzieci, które nie osiągnęły gotowości do czytania i pisania)
– dzieci wczesnoszkolnych z grup ryzyka dysleksji
– dzieci starszych (nastolatków) z trudnościami szkolnymi
– dzieci z zaburzeniami koncentracji uwagi
– dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi
– dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej
– dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / autyzm, Zespół Aspergera
 
Terapeuta pedagogiczny wykorzystuje w pracy z dzieckiem ćwiczenia usprawniające:
– percepcję słuchową
– spostrzeganie wzrokowe
– sprawność ruchową (w obrębie motoryki małej i dużej)
– orientację przestrzenną
– koordynację wzrokowo-ruchową
– pamięć słuchową i wzrokową
– koncentrację pola uwagi
– słuch fonematyczny
 
Celem terapii pedagogicznej jest:
– wyrabianie właściwej motywacji do nauki i działania
– korygowanie zaburzonych funkcji
– stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju
– niwelowanie trudności, przyczyn i objawów niepowodzeń szkolnych/wczesnoszkolnych
– wyrównywanie braków w wiedzy
– opanowania materiału przewidzianego na danym etapie edukacyjnym
– kształtowanie prawidłowych nawyków i technik przyswajania wiedzy
– eliminowanie niepowodzeń edukacyjnych, emocjonalno społecznych i ich konsekwencji
– zapobieganie powstawaniu zaburzeń emocjonalnych
– wygaszanie negatywnych objawów zachowania
– wzmacnianie wiary we własne możliwości
– odkrywanie i rozwijanie zainteresowań
– stymulowanie rozwoju dziecka: intelektualnego, psychicznego, emocjonalnego i społecznego